Nuortenpäivät 15.-17.8 Kihniön Vapaaseurakunnassa

Kihniön Vapaaseurakuntaan kokoontui 15.–17.8 liki 70 nuorta ympäri Suomen nuorten viikonloppuleirille. Leirillä pääpuhujina olivat Pertti Räty Jyväskylästä sekä Manuel Rautalahti Kuopiosta. Lisäksi saimme kuulla monia nuorten todistuksia.
Rädyn ihmisläheiset kertomukset ja Rautalahden vahvasti Jumalan Sanaan pureutuvat opetukset eivät varmasti jättäneet ketään kylmäksi. Parhaiten ainakin itselläni jäi mieleen raamattutunti jolla Manuel opetti oikeanlaisesta Herran pelosta. Siitä, ettemme liian kevyesti suhtautuisi Herraan, vaan oikeanlaisella nöyryydellä ja kunnioituksella Hänestä ja Hänelle puhuisimme.
Lauantaina järjestettiin yleinen iltatilaisuus keskustan yhteiskoulun juhlasalissa. Sali oli ääriään myöten täynnä väkeä, niin uskovaisia kuin uskosta osattomiakin.  Nuoret lauloivat, ja tunnelma oli kuin kunnon herätyskokouksessa.
Leirillä koettiin voimakasta Pyhän Hengen läsnäoloa, ja moni nuori sai uudistua ja saada uutta kosketusta Taivaasta. Leiriltä palattiin takaisin arkeen monta kokemusta ja tuttavuutta rikkaampana, sekä – mikä tärkeintä – uudistunein mielin Kristuksessa.

Katja Koivistoinen
20.10.2008